Recommended or required reading:
• Baum, T. (u. a.) (Hrsg.), Saisonality in tourism, current edition • Bastian, H., Born, K. (Hrsg.), Der integrierte Touristikkonzern, Oldenbourg, Munich, 2004 • Beniers, C.: Managerwissen kompakt: Interkulturelle Kommunikation, Munich 2004 • Bernet, B., Bieger, T., Finanzierung im Tourismus, Haupt, Bern, current edition • Bieger, T., Tourismuslehre – Ein Grundriss, Haupt, Bern u. a., current edition • Bieger, T., Keller, P., (Hrsg.), Managing Change in Tourism: Creating Opportunities - Overcoming Obstacles, Berlin, current edition • Bowdin, G., Allen, J., O´Toole, W., Harris, R., & Mc Donnell, I., Events Management, Great Britain: Elsevier, current edition • Böventer, E. von, Ökonomische Theorie des Tourismus, Campus, Frankfurt, current edition. • Breidenbach, R., Freizeitwirtschaft und Tourismus, current edition • Brähmig, K, (2011), Ausschuss für Tourismus, Deutscher Bundestag, Stellungnahme Freizeitparks, http://www.bundestag.de/bundestag/ausschuesse17/a20/anhoerungen/ anhoerung_freizeitparks/Stellungnahmen/Stellungnahme-Hahne.pdf • Buck, M., Conrady, R., (Hrsg.), Trends and Issues in Global Tourism 2007 ff, Springer, Heidelberg, 2007 ff • Cooper, C. (u. a.) (Hrsg.), Tourism development – environmental and community issues, current edition • Csikszentmihalyi, M.: Das Flow-Erlebnis. Stuttgart 1993 • Csikszentmihalyi, M./Jackson, S.A.: Flow im Sport. Munich 2000 • Deresky, Global Management, Strategic and Interpersonal, New Jersey • Dettmer, H. (Hrsg.), Tourismus-Marketing-Management, Oldenbourg, Munich, 1999 • Dülfer, E.: International Management in Diverse Cultural Areas / Internationales Management in unterschiedlichen Kulturbereichen, Munich/Vienna 1999 (bilingual book!). • Dowling, Michael: Gründungsmanagement. Springer, current edition • FdSnow, Fachzeitschrift für den Skisport, Freunde des Skisports im Deutschen Skiverband • Forsberg, K. et all, (2000), Visualizing Project Management, A model for business and technical success, Second Edition, John Wiley and Sons Inc. • Freyer, W., Sport-Marketing: Modernes Marketing-Management für die Sportwirtschaft, Berlin, current edition • Freyer, W., Tourismus-Marketing, Oldenbourg, Munich, current edition • Freyer, W. (Hrsg.), Tourismus: Einführung in die Fremdenverkehrsökonomie, current edition. • Green Champions in Sport and Environment, Guide to environmentally-sound large sporting events, German Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation and Nuclear Safety, German Olympic Sports Confederation, Berlin, 2007 • Haedrich, G., Kaspar, C. u. a. (Hrsg.), Tourismus-Management, 3rd edition, de Gruyter, Berlin u. a., 1998 • Hasenstab, M.: Interkulturelles Management, Berlin 1999. • Hayes, N., Saving Sailing, Crickhollow, Milwaukee, 2009, How … and more importantly … why? A provocative argument and action plan – sure to appeal to sailors everywhere – for the revival of family sailing and quality uses of free time for rewarding intergenerational pastimes, lifelong hobbies, and free-time pursuits. • Hobel, B. and Schütte, S. (2006), Projektmanagement, Wiesbaden, Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler • Hofstede, G.; Interkulturelle Zusammenarbeit. Kulturen - Organisationen - Management, Wiesbaden 1993 • Holloway, C., The business of tourism, 7th edition, Pearson Education, London, 2006 • Hoye, R., Sport management: principles and applications, 2nd edition, Elsevier, Amsterdam u. a., 2009 • Hoyle, L., Event marketing how to successfully promote events, festivals, conventions and expositions, Wiley, New York, current edition • Hungenberg, H., Problemlösung und Kommunikation, Munich, current edition • Institut für Mobilitätsforschung (Hrsg.), Erlebniswelten und Tourismus, Springer, Berlin, 2004 • Jones, M. (2010). Sustainable Event Management - A Practical Guide. London: Earthscan • Kaspar, C., Die Tourismuslehre im Grundriss, current edition • Kieser, A.,Walgenbach, P., Organisation. current edition • Kotler, Ph., Bliemel, F.: Marketing-Management, Stuttgart current edition. • Kirstges, T., Management von Tourismusunternehmen, Oldenbourg, Munich, current edition • Kornmeier, M., Wissenschaftstheorie und wissenschaftliches Arbeiten - Eine Einführung für Wirtschaftswissenschaftler, current edition • Kubr, Thomas, u.a: Planen, gründen, wachsen. Ueberreuter, 2002 • Letzner, V., Tourismusökonomie – Volkswirtschaftliche Aspekte rund ums Reisen, Oldenbourg, Munich, 2010 • Lidke, H. (2007), Projektmanagement, Methoden, Techniken, Verhaltensweisen, Evolutionäres Projektmanagement, Munich: Carl Hanser Verlag, current edition • Meffert, H., Burmann, C., Kirchgeorg, M., Marketing: Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung, Konzepte - Instrumente – Praxisbeispiele, Wiesbaden, 2008 • Meredith, J., (2012), Project Management, A Managerial Approach, John Wiley & Sons Inc., current edition • Minto, B., Das Pyramiden-Prinzip – Logisches Denken und Formulieren, Econ, Düsseldorf, 1993 (Urheberin und Ex-McKinsey) • Müller, H., Qualitätsorientiertes Tourismus-Management, Haupt, Bern, 2004 • Mundt, J., Einführung in den Tourismus, current edition • Mundt, J., Tourismuspolitik, Wien, current edition • Nufer, G., Bühler, A., (Hrsg.), Management und Marketing im Sport – Betriebswirtschaftliche Grundlagen und Anwendungen der Sportökonomie, Berlin, current edition for more see: http://homepages.uni-tuebingen.de/gerd.nufer/index.html • Nufer, G, Event-Marketing und –Management. Theorie und Praxis unter besonderer Berücksichtigung von Imagewirkungen, DUV, Wiesbaden, current edition • Neumann, P.: Das Wagnis im Sport. Schorndorf 1999 • Opaschowski, H.W.: Xtrem – Der kalkulierte Wahnsinn. Hamburg 2000 • Opaschowski, H.W.: Deutschland 2020. Wie wir morgen leben – Prognosen der Wissenschaft. Wiesbaden 2006 • Opaschowski, H.W.: Freizeitökonomie – Marketing von Erlebniswelten. Opladen 1995 • Opaschowski, H., Das gekaufte Paradies, Germa Press, Hamburg, current edition • Opaschowski, H., Tourismus, Leske und Budrich, Opladen, current edition • Page, S., Tourism Management, Oxford: Butterworth-Heinemann, current edition • Paxmann, Stephan; Fuchs, Gerhard: Der unternehmensinterne Businessplan - Neue Geschäftsmöglichkeiten entdecken, präsentieren, durchsetzen. Campus Verlag, 2005 • Pompl, W., Lieb, M. (Hrsg.), Internationales Tourismus-Management, Vahlen,Munich, current edition • Pompl, W., Touristikmanagement 1, Springer, Heidelberg u. a., current edition • Pompl, W., Touristikmanagement 2, Springer, Heidelberg u. a., current edition • Raj, R., & Musgrave, J. (2009). Event Management and Sustainability. Oxfordshire: CAB International • Robbins, Organizational Behavior, New Jersey • Rodrigues, C.; International Management: A Cultural Approach, Cincinnati (Ohio) current edition • Sahlmann, William: How to write a great Business Plan. Harvard Business Review July/August 1997 p.98-108 • Sahlmann, William: Ihr Geschäftsplan muss Investoren überzeugen Harvard Business Manager 1998 • Schawel, C. (2009), Top 100 Management Tools, Wiesbaden, GWV-Fachverlage, aktuellste Auflage • Schröder, A., Das Phänomen der Low Cost Carrier und deren Beeinflussung raum-zeitlicher Systeme im Tourismus, Materialien zur Fremdenverkehrsgeografie, Heft 68 • Schugk, M.: Interkulturelle Kommunikation, Munich 2004. • Schulz et al.: Grundlagen des Tourismus. Lehrbuch in 5 Modulen, Munich, 2010 • Schulz von Thun, F.; Miteinander reden 1-3, Reinbeck 2005 bzw. 2006 • Schulze, G.: Die Erlebnisgesellschaft, Kultursoziologie der Gegenwart, Frankfurt 1995 • Singler, Axel: Businessplan, Rudolf Haufe Verlag, Munich, current edition • Steinecke, A. (Hrsg.), Erlebnis- und Konsumwelten, Oldenbourg, Munich, 2000 • Stutely, Richard: Der professionelle Businessplan - Ein Praxisleitfaden für Manager und Unternehmensgründer. 2nd edition, Pearson Business, Munich 2007 • Theisen, M.R., Wissenschaftliches Arbeiten, Verlag Vahlen, Munich, current edition • Vogt, G.; Erfolgreiche Rhetorik, Munich, Wien, current edition • Wöhe, G., Döring, U, Ei
[updated 02.06.2016]
|