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Modulbezeichnung (engl.):
Microeconomics |
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Code: BITM-340 |
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4V (4 Semesterwochenstunden) |
5 |
Studiensemester: 3 |
Pflichtfach: ja |
Arbeitssprache:
Englisch |
Prüfungsart:
Klausur (90 Minuten; Wiederholung semesterweise)
[letzte Änderung 11.12.2019]
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BITM-120 (P420-0111) Internationales Tourismus-Management, Bachelor, ASPO 01.10.2013
, 1. Semester, Pflichtfach
BITM-120 (P420-0111) Internationales Tourismus-Management, Bachelor, ASPO 01.10.2015
, 1. Semester, Pflichtfach
BITM-340 (P440-0114) Internationales Tourismus-Management, Bachelor, ASPO 01.10.2017
, 3. Semester, Pflichtfach
BITM-340 (P440-0114) Internationales Tourismus-Management, Bachelor, ASPO 01.10.2020
, 3. Semester, Pflichtfach
geeignet für Austauschstudenten mit learning agreement
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Die Präsenzzeit dieses Moduls umfasst bei 15 Semesterwochen 60 Veranstaltungsstunden (= 45 Zeitstunden). Der Gesamtumfang des Moduls beträgt bei 5 Creditpoints 150 Stunden (30 Std/ECTS). Daher stehen für die Vor- und Nachbereitung der Veranstaltung zusammen mit der Prüfungsvorbereitung 105 Stunden zur Verfügung.
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Empfohlene Voraussetzungen (Module):
Keine.
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Als Vorkenntnis empfohlen für Module:
BITM-520 Außenwirtschaft
[letzte Änderung 27.05.2020]
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Modulverantwortung:
Prof. Dr. Markus Münter |
Dozent/innen: Prof. Dr. Markus Münter
[letzte Änderung 26.06.2017]
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Lernziele:
Students have a sound overview of the fundamentals of microeconomics and can analyze microeconomic problems in a differentiated way and apply theoretical and empirical models, in particular to • explain behavior and decision-making of humans in markets from a customer- or management-perspective, • describe and justify the relationship between empirical findings and theoretical models in microeconomics, • understand and analyze corporate strategies in different market structures and to develop them qualitatively and quantitatively, • work on case studies on customer behavior and corporate strategy in various markets and industries and to transfer insights also to current developments in the field of entrepreneurship and digitalization.
[letzte Änderung 09.12.2019]
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Inhalt:
Content: • Microeconomics, competition and strategic behavior • Consumer behavior, market delineation and network effects • Decision-making under risk and from a behavioral perspective • Firms, competition and innovation • Firm size, technology and production decisions • Costs, restructuring and M&A • Perfect competition and monopoly as a framework for competition policy • Pricing strategies and price discrimination of firms with market power • Strategic decisions with game theory • Strategic competition in oligopoly
[letzte Änderung 09.12.2019]
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Weitere Lehrmethoden und Medien:
Lectures, exercises, case studies.
[letzte Änderung 09.12.2019]
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Literatur:
• Münter, M.T., Mikroökonomie, Wettbewerb und strategisches Verhalten, München, 2018. • Hirschey, M., Managerial economics, London-Boston 2015. • Kreps, D., A course in microeconomic theory, Princeton 1990. • McGuigan, J.R., Moyer, R.C. und Harris, F.H.B., Managerial economics: applications, strategy, and tactics, Mason 2015. • Goolsbee, A. Levitt, S. and Syverson, C., Microeconomics, Boston 2018.
[letzte Änderung 09.12.2019]
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