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Modulbezeichnung (engl.):
Game Engine Workflow and Techniques |
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Code: KI609 |
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2V+2P (4 Semesterwochenstunden) |
5 |
Studiensemester: 6 |
Pflichtfach: nein |
Arbeitssprache:
Englisch |
Prüfungsart:
Klausur/Projektarbeit
[letzte Änderung 30.01.2013]
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KI609 (P221-0078) Kommunikationsinformatik, Bachelor, ASPO 01.10.2014
, 6. Semester, Wahlpflichtfach, technisch
PIBWI38 (P221-0078) Praktische Informatik, Bachelor, ASPO 01.10.2011
, 6. Semester, Wahlpflichtfach, informatikspezifisch
geeignet für Austauschstudenten mit learning agreement
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Die Präsenzzeit dieses Moduls umfasst bei 15 Semesterwochen 60 Veranstaltungsstunden (= 45 Zeitstunden). Der Gesamtumfang des Moduls beträgt bei 5 Creditpoints 150 Stunden (30 Std/ECTS). Daher stehen für die Vor- und Nachbereitung der Veranstaltung zusammen mit der Prüfungsvorbereitung 105 Stunden zur Verfügung.
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Empfohlene Voraussetzungen (Module):
Keine.
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Als Vorkenntnis empfohlen für Module:
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Modulverantwortung:
Prof. Dr.-Ing. André Miede |
Dozent/innen: Dipl.-Designer Emmanuel Henné
[letzte Änderung 30.01.2013]
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Lernziele:
Typical pipelines and workflow standards between relevant 3D/2D programs and content creation tools are understood, so that students can identify bottlenecks and cooperate with other team members. Weekly practical exercises lead to a broad understanding and proficiency in designing and creating digital assets for games.
[letzte Änderung 30.01.2013]
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Inhalt:
Game Development principles, structures and standards explained through exercises and examples. Current state-of-the-art DCC tools are presented, the single team roles and their relations are explained. Workflows and in-depth-techniques are presented and used for small projects to guide students from simple sketches to final in-game assets usable in any engine. Art Design and Game Design principles are explained and used as subjects in weekly challenges and exercises.
[letzte Änderung 23.01.2014]
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Literatur:
Main references: Steve Rabin: Introduction to Game Development, Second Edition, 2010, ISBN-13: 978-1584506799 Richard Bartle: Designing Virtual Worlds ISBN-13: 978-0131018167 Jesse Schell: The Art of Game Design: A Book of Lenses ISBN-13: 978-0123694966 Suggested further reading: Penny Baillie-De Byl: Holistic Game Development with Unity: An All-In-One Guide to Implementing Game Mechanics, Art, Design, and Programming, 2011, ISBN-13: 978-0240819334 Katie Salen, Eric Zimmermann: Rules of Play: Game Design Fundamentals, 2003, ISBN-13: 978-0262240451 Chris Crawford: The Art of Computer Game Design Jeannie Novak: Game Development Essentials: An Introduction, 2011, ISBN-13: 978-1111307653
[letzte Änderung 30.01.2013]
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Modul angeboten in Semester:
SS 2015,
SS 2014,
SS 2013
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