Recommended or required reading:
_ Baum, T. (u. a.) (Hrsg.), Saisonality in tourism, latest edition _ Beniers, C.: Managerwissen kompakt: Interkulturelle Kommunikation, München 2004 _ Bernet, B., Bieger, T., Finanzierung im Tourismus, Haupt, Bern, latest edition _ Bieger, T., Keller, P., (Hrsg.), Managing Change in Tourism: Creating Opportunities - Overcoming Obstacles, Berlin, latest edition _ Bowdin, G., Allen, J., O´Toole, W., Harris, R., & Mc Donnell, I., Events Management, Great Britain: Elsevier, latest edition _ Buck, M., Conrady, R., (Hrsg.), Trends and Issues in Global Tourism 2007 ff, Springer, Heidelberg, 2007 ff _ Cooper, C. (u. a.) (Hrsg.), Tourism development _ environmental and community issues, latest edition _ Deresky, Global Management, Strategic and Interpersonal, New Jersey _ Green Champions in Sport and Environment, Guide to environmentally-sound large sporting events, German Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation and Nuclear Safety, German Olympic Sports Confederation, Berlin, 2007 _ Dettmer, H. (Hrsg.), Tourismus-Marketing-Management, Oldenbourg, München, 1999 _ Dülfer, E.: International Management in Diverse Cultural Areas / Internationales Management in unterschiedlichen Kulturbereichen, München/Wien 1999 (in 2 languages!). _ Franz, S., Powerpoint, Verlag Markt und Technik , München, latest edition _ Haedrich, G., Kaspar, C. u. a. (Hrsg.), Tourismus-Management, 3. Auflage, de Gruyter, Berlin u. a., 1998 _ Hasenstab, M.: Interkulturelles Management, Berlin 1999. _ Hofstede, G.; Interkulturelle Zusammenarbeit. Kulturen - Organisationen - Management, Wiesbaden 1993 _ Holloway, C., The business of tourism, Pearson Education, London, latest edition _ Hoyle, L., Event marketing how to successfully promote events, festivals, conventions and expositions, Wiley, New York, latest edition _ Hungenberg, H., Problemlösung und Kommunikation, München, latest edition _ Jones, M. (2010). Sustainable Event Management - A Practical Guide. London: Earthscan _ Kornmeier, M., Wissenschaftstheorie und wissenschaftliches Arbeiten - Eine Einführung für Wirtschaftswissenschaftler, latest edition _ Minto, B., Das Pyramiden-Prinzip _ Logisches Denken und Formulieren, Econ, Düsseldorf, 1993 (Urheberin und Ex-McKinsey) _ Müller, H., Qualitätsorientiertes Tourismus-Management, Haupt, Bern, 2004 _ Nufer, G, Event-Marketing und _Management. Theorie und Praxis unter besonderer Berücksichtigung von Imagewirkungen, DUV, Wiesbaden, latest edition _ Page, S., Tourism Management, Oxford: Butterworth-Heinemann, latest edition _ Pompl, W., Lieb, M. (Hrsg.), Internationales Tourismus-Management, Vahlen, München, latest edition _ Pompl, W., Touristikmanagement 1, Springer, Heidelberg u. a., latest edition _ Pompl, W., Touristikmanagement 2, Springer, Heidelberg u. a., latest edition _ Raj, R., & Musgrave, J. (2009). Event Management and Sustainability. Oxfordshire: _ CAB International _ Robbins, Organizational Behavior, New Jersey _ Rodrigues, C.; International Management: A Cultural Approach, Cincinnati (Ohio) latest edition _ Schugk, M.: Interkulturelle Kommunikation, München 2004. _ Schulz von Thun, F.; Miteinander reden 1-3, Reinbeck 2005 resp. 2006 _ Theisen, M.R., Wissenschaftliches Arbeiten, Verlag Vahlen, München, latest edition _ Vogt, G.; Erfolgreiche Rhetorik, München, Wien, latest edition _ Forsberg, K. et all, (2000), Visualizing Project Management, A model for business and technical success, Second Edition, John Wiley and Sons Inc. _ Hobel, B. and Schütte, S. (2006), Projektmanagement, Wiesbaden, Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler _ Lidke, H. (2007), Projektmanagement, Methoden, Techniken, Verhaltensweisen, Evolutionäres Projektmanagement, München: Carl Hanser Verlag, latest edition _ Meredith, J., (2012), Project Management, A Managerial Approach, John Wiley & Sons Inc., latest edition
[updated 17.09.2018]
|