Recommended or required reading:
Basic literature will be compiled according to the respective topic. In-depth literature research is required and is an integral part of the course. Literature examples (Marketing project in the field of e-commerce): - Bodhani, A. (2013), New Ways to Pay, Engineering & Technology Journal 8 (7), pp. 32-35 - Coskun, V., Ok, K., Ozdenizci, B. (2012), Near Field Communication (NFC): From Theory to Practice, Hoboken - Hegen, M. (2010), Mobile Tagging: Potenziale von QR-Codes im Mobile Business, Hamburg - Heinemann, G. (2012), Der neue Mobile-Commerce: Erfolgsfaktoren und Best Practices, Wiesbaden - Iliasa, A. (2013), Mobile Payment: Status Quo der konkurrierenden Systeme und mögliche Auswirkungen für den Handel, München- Kreikemeier, N. (2013), Potenziale, Chance und Risiken der Near Field Communication in Verbindung mit Electronic Payment, Saarbrücken - Lerner, T. (2013), Mobile Payment, Wiesbaden - Nysveen, H., Pedersen, P.E., Thorbjornsen, H. (2005), Intentions to Use Mobile Services: Antecedents and Cross-Service Comparisons, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 33, No. 3. - Sauter, M. (2013), Grundkurs Mobile Kommunikationssysteme, 5. Auflage, Berlin. - Scholz, H. et al. (2014), Mobile Couponing, Hamburg - Vossen, G., Haselmann, T., Hoeren, T. (2012), Cloud-Computing für Unternehmen: Technische, wirtschaftliche, rechtliche und organisatorische Aspekte, Heidelberg - Weberschläger, M. (2013), Mobile Payment am Point of Sale: Maßnahmen und Erfolgsfaktoren für eine erfolgreiche Markteinführung, Hamburg Literature about project management: - Andler, N.: Tools für Projektmanagement, Workshops und Consulting: Kompendium der wichtigsten Techniken und Methoden, Publicis, Erlangen, 2009. - Verzuh, E. (latest edition): The Fast Forward MBA in Project Management, Wiley, Hoboken.
[updated 20.11.2019]
|